ploppy

passwordlist för Multibit Classic

12 okt 2017, 16:38

Jag har en gammal plånka som jag glömt lösenordet på.

Det var dock från den tiden jag var rätt kass på lösenord så det är två svenska/eng ord kombinerat med upp till 3 siffror efter de två orden eller ett postnr efter.

Jag har plockat ihop svenska ordlistor nu, jag behöver bara förstå hur man ska göra för att kombinera orden i en ny lista för att passa.

A A A B A C
B B B C B D
C C C D C E
D D --> D E --> D F
E E E F E A
F F F A F B

Sen även skapa alla ord med siffror från 1-999, sedan postnr

Någon ide?

Användarvisningsbild
deletedX
Respekterad Medlem

Re: passwordlist för Multibit Classic

12 okt 2017, 21:57

Jag har en gammal plånka som jag glömt lösenordet på.

Det var dock från den tiden jag var rätt kass på lösenord så det är två svenska/eng ord kombinerat med upp till 3 siffror efter de två orden eller ett postnr efter.

Jag har plockat ihop svenska ordlistor nu, jag behöver bara förstå hur man ska göra för att kombinera orden i en ny lista för att passa.

A A A B A C
B B B C B D
C C C D C E
D D --> D E --> D F
E E E F E A
F F F A F B

Sen även skapa alla ord med siffror från 1-999, sedan postnr

Någon ide?
Du kan använda combinator från hashcat-utils för att kombinera ordlistorna. Sedan kan du använda valfritt program för att mangla respektive ord till varje kombination med 1-999 på slutet. JTR borde göra jobbet, annars kan du väl scripta det om det inte är jättestora kombinerade ordlistor samtidigt som du scriptar dekrypterings-testerna.

Användarvisningsbild
westminister
Respekterad Medlem

13 okt 2017, 19:59

Vill du ha fler tips kan du även kika på crunch: http://sourceforge.net/projects/crunch-wordlist. Finns även i Kali: https://tools.kali.org/password-attacks/crunch. Med crunch kan du skapa många olika kombinationer och permutationer av dina ordlistor. :)
keybase.io/westminister | westminister[at]swehack.org

ploppy

14 okt 2017, 19:42

Tack!

Nu blev mitt "form" förstört vid posting =)

A A
B B
C C
D D
E E
F F

AB
BC
CD
DE
EF
FA

AC
BD
CE
DF
EA
FB

OSV

Jag såg att crunch kunde skicka lösenord direkt till aircrack mm men jag använder btcrecover och har kört ett extract script och fått första delen av multibit nyckeln och kör lösenords crackningen på en annan dator som jag inte har walleten på. JTR behöver vad jag förstått ha hela.key filen vilket jag försöker undvika. Men får köpa en extern hårddisk och sen göra wordlistfilerna på den.

Kör en wordlist på ca 120gb på 26h så det går snabbt. 150 000st lösenord i sekunden, känns galet snabbt.