Användarvisningsbild
Chloë
Administratör
Områden: Webbsäkerhet
Kontakt: Twitter

Över 1000 medlemmar - Gömt - Framtida planer

10 nov 2015, 17:09

Hej!

Swehack är lite mer än ett år(fyllde ett år den 12 Oktober) och vi har inte bara det som milstolpe utan även över 1000 medlemmar registrerade! Absolut är detta ett tomt mål då siffran inte säger något om ett forum som vill främja kvalitet men det är kul att se siffran trots allt är stor vilken kan betyda att forumet är relativt populärt.

Vi har internt diskuterat lite ang. gömt och respekterade medlemmar och det kanske blir så att gömt helt tas bort eftersom det inte längre fyller samma syfte som innan. Respekterad medlem innebär att man har skrivit inlägg av hög kvalitet multipla gånger på forumet och denna bedömning görs helt av mig.

Denna titel är enbart till för ovetandes skribenter att notifieras vilka medlemmar som varit aktiva under en längre tid och har inlägg av kvalitet och vi hoppas att detta kan främja diskussionen med att erbjuda medlemmar som visats vara kunniga.

Framtida planer för swehack har vi också diskuterat, jag ska lista ett par vi diskuterat men inget är ännu bestämt. Om det är något ni önskar så vänligen notifiera oss så att vi kan framföra detta till diskussion.

• Ett mobilanpassat forum med mer funktioner
  • En kategori för övriga IT-frågor
  • En sammanslutning av en intern grupp som kan utföra uppdrag(t.ex konsultering)
  • swectf2
  • Mer tjänster; mail och xmpp

Sist men absolut störst. Tack till er alla som är aktiva och gör swehack möjligt! Tack vare er vi äntligen har ett svenskt IT-säkerhetsforum med kvalitet i fokus! :)
keybase.io/dotchloe | chloe.re | chloe.website

grocid
Respekterad Medlem ²
Områden: ᴋʀyᴘᴛᴏaɴᴀrᴋism

Re: Över 1000 medlemmar - Gömt - Framtida planer

10 nov 2015, 18:11

Grattis till oss som community! :)

Jag gillar idén med en intern grupp för konsultering; jag hade gärna deltagit i en sådan grupp. Det är ett allmännyttigt och naturligt vidare steg att föra ut den höga kompetens som faktiskt finns på forumet.

Användarvisningsbild
red
Respekterad Medlem
Områden: Programmering

10 nov 2015, 18:57

Underbart! Varit med på resan sen 1 månad efter start och jag har lärt känna nya människor och samlat på mig massor med kunskap. Ser fram emot framtiden :)

Användarvisningsbild
IdominOne

11 nov 2015, 09:37

Ja sjukt vad tiden gått fort! Varit med från början i princip och Swehack har varit både lärorikt men också väldigt kul! Haha irc:n har förgyllt så många timmar i mitt liv! Kärlek till er alla , förutom chloe för han e pleb.

Användarvisningsbild
topcat
Moderator
Områden: ja

13 nov 2015, 10:04

Tiden går verkligen fort.

swehack grundades för 12 år sen

Känner mig gammal.

Användarvisningsbild
HWMNBN

14 nov 2015, 15:40

Grattis! Varit här sedan dag 3 och lärt mig väldigt mycket. Vill tacka personligen chloe, butkus, red och framförallt likvidera!
Att folk har en vänlig attityd och delar med sig av kunskapen, det är det som gjort forumet till en sådan "vänskap".

Har varit dåligt aktiv senaste månaden men är fortfarande här!

//HWMNBN

Användarvisningsbild
Ratcher

11 feb 2016, 21:42

Älskar ideerna starkt, även om jag är usel på besöka forumet å bidra med nåt vettigt...
Ja, jag har ångest varje gång...

Användarvisningsbild
pYL

17 maj 2018, 21:57

Oj trodde inte det var så många medlemmar, är säkert mycket mer nu mera. Kul med denna gemenskap!