Användarvisningsbild
Chloë
Administratör
Områden: Webbsäkerhet
Kontakt: Twitter

Re: swehack 3.0

08 jul 2017, 14:05

För vad jag fattar det som, så åkte ni ut, och sedan var eran senaste lokala backup 6 månader gammal.
Ja, det är korrekt. Jag hade ett backupskript men det slutade fungera för 6 månader sedan. Jag fick en databas varje dag, men pga en bugg i backupskriptet så var det samma databas i varje ZIP-fil.
keybase.io/dotchloe | chloe.re | chloe.website

Användarvisningsbild
smurfacc

Re: swehack 3.0

12 jul 2017, 22:16

Ja, det är korrekt. Jag hade ett backupskript men det slutade fungera för 6 månader sedan. Jag fick en databas varje dag, men pga en bugg i backupskriptet så var det samma databas i varje ZIP-fil.
Länge sen jag var aktiv här tyvärr pga den där fantastiska väggen som kom efter katastrofala arbetsförhållanden.. Men tråkigt att komma tillbaka och se det här men skönt att se att det rullar på ändå.
Helt hopplöst det där med backuper, man vet att man borde hålla koll på flöderna och bör testa minst en gång i månaden och minst en gång i halvåret bör totalåterställa allt i test för att vara säker på att allt funkar. Men i verkligheten är det inget man orkar hålla på med förrens efter man förlorat data :D