surfproo

Hur svårt är det att hacka hotmail idag?

01 mar 2016, 20:57

För några år sen var det någon som kom över mitt lösenord till hotmail. Minns att det var en ganska jobbig process att få tillbaka lösenordet men de hade åtminstone en avdelning med människor som kunde hjälpa en, hade tur med en schysst snubbe där man angav info som omöjligt kunde sitta i någon annans händer än en själv så fick tillbaka kontot till slut efter många turer. Hade dessförinnan fått support på samma avdelning av en vidrig ragata som betedde sig robotaktigt och allt skulle minsann vara 100 % korrekt svar på frågorna.
Hur som helst så nyligen när jag skapade en ny mail men sedan glömde lösen och försökte få tillbaka var det radikalt förändrat, de verkar ha nåt automatiserat system som är minst sagt användarfientligt an ska kunna namn på mappar och liknande (som om någon sätter namn på mapparna?!) Oavsett om du kan ditt man födelsedatum och postort samt vad som finns på mailen spelar det ingen roll, "det är för lite info" de beter sig kort sagt jäkligt illa mot sina användare men vill nog kalla det för "säkerhet" när det i själva verket handlar om usel support. Nu är det ju inte svårare än att man kan starta ett nytt konto i mitt fall eftersom det var nytt och ingen värdefullt fanns, men stackars alla andra som råkar ut för skiten idag och inte kan komma in.

Så för att korta ner detta, hur svårt är det att hacka hotmail idag mot förr? Det har ju hänt innan./mvh Surfproo

Användarvisningsbild
smurfacc

Re: Hur svårt är det att hacka hotmail idag?

02 mar 2016, 06:56

Förr var det väldigt enkelt just pga av att det satt folk och delade ut ens konto. Nu däremot är det inte lika lätt men fortfarande har du ju typ 10 alternativ till att få tillbaka den. Dom har väl kvar hemliga frågorna, återställningsmail, svara på frågor om kontot, svara på senaste lösenord osv

Frågan är varför du inte satte upp backup mail, 2vägs verifiering osv?

Användarvisningsbild
HWMNBN

11 mar 2016, 09:45

smurfacc skrev:Förr var det väldigt enkelt just pga av att det satt folk och delade ut ens konto. Nu däremot är det inte lika lätt men fortfarande har du ju typ 10 alternativ till att få tillbaka den. Dom har väl kvar hemliga frågorna, återställningsmail, svara på frågor om kontot, svara på senaste lösenord osv

Frågan är varför du inte satte upp backup mail, 2vägs verifiering osv?

Har för mig att frågorna är borttagna, nästan säker på det. Alternativ mail/nummer finns. Dock beror det helt och hållet på vad man menar med "hacka", att angripa ett specifilt konto eller gå in på random konton. Själv föredrar jag gmail då outlooks algoritm om IP på annat ställe gör det svårare att komma in.

Användarvisningsbild
Ratcher
Kontakt: Twitter

31 mar 2016, 02:43

haha, ja jäklar, fanns en tid då Telia hade alla sina kundersmailboxar skrivna sökbara på deras sida, även kolla uppringda inloggnings uppgifter om dom var korrekta.

Hotmail är - var väldigt enkelt, gör en ny mail, skriv ett mail med personnummer till den du ville ha lösen till, Hotmail mailade gladeligen ditt offers lösen i klartext - ahhh, gamla goda tider...

Idag är det väl mer eller mindre omöjligt att få det på så sätt, kommer ju inte ens in på mina egna konton TROTS att jag har haft dom så länge, måste nästan dagligen verifiera att jag är jag :/

Hotmail tog bort ALLA mina mail då jag inte hade loggat in på 3 månader, så alla mina mail som jag verkligen ville spara försvann, men mitt konto finns kvar och är användbart, jävla skräp att dom gör så, dagen efter detta så slutade jag helt med Hotbrev som mail.
| ratcher [at] swehack [dot] org || keybase.io/ratcher |
~ > Den som bor i hjärtat dör aldrig - S2000 < ~
~ > Don`t Learn to HACK - Hack to LEARN < ~
---> JAG FRÅGAR DET DU INTE VÅGAR FRÅGA < ---

Decibels

05 okt 2016, 21:24

Jag har hamnat här av precis samma anledning. Kanske inte vägen dit, men det moment 22 som uppstår när man vill få tillbaka sin mail som blivit låst. Jag har aldrig haft problem med att vara inloggad på min mail från olika plattformar. Jag har t.ex. sedan ett år tillbaka använt mig av både chrome och mozilla, samtidigt. Och jag är inloggad på båda. DET är inget problem.

Dock köpte jag en VPN-tjänst alldeles nyligen. Google chrome reagerade och ville att jag skrev in en kod så fort jag ville någonstans. OCH.. jag tror att det är därför Microsoft har låst mitt konto. Men jag har aldrig haft problem med outlook tidigare. Så jag trodde att det var ENKELT att ange de uppgifter som efterfrågas.. och sedan kan jag återställa kontot. Jag stängde av VPN. Den är inte aktiv. jag betalade för den men jag kan tydligen inte använda den. Så jag tar den förlusten om jag kan få min mail tillbaka.

Jag har ansträngt mig som ett jävla AS i nästan två veckor nu. Luskat ut exakt alla sätt som går, för att få mitt konto/min email tillbaka.
Jag fick först ett mail som sa "inte tillräckligt med information" för oss att låsa upp ditt konto. Jag trodde att det jag angav var tillräckligt. Så jag skrev inte exakt "ämne" i mail som de efterfrågar bara som jag minns det. Mig frågar dem om mejladresser och ämnen i dessa.

Budskapet är i princip; Försök igen om du kan göra bättre ifrån dig. Så jag gör det.. jag tar detta på bokstavligt allvar, och ser till att få exakt ämne på de mail jag skickat, exakta adresser till de konton mailen går till.. Jag skriver till och med inte de 4 sista siffrorna från mitt mastercard.. eftersom jag tidigare köpt en tjänst från dem.

Och snälla ni, gå inte ens in på frågan om alternativ mail eller mobilnummer. Sistnämnda är tydligen inte kopplat till denna mail. Vilket förvånar mig oerhört. Förstnämnda kan jag inte använda eftersom min alternativa email är länkad till den mail jag aktivt använder. Och jag tänkte inte på att den emal som inte loggats in på under över ett år.. tas bort. fullkomligt. Så min alternativa email fungerar på det sätt att mail till det kontot förs vidare till mig. Men.. du kan inte logga in på den mejlen, eftersom det inte finns.

ALLT jag kan göra är att ringa deras jävla support. Men där blir man (för min egen säkerhets skull - MY ASS- ) inte vidarebefordrad till en människa. Nej, man blir tvingad att återvända till den jävla sida där allting började.

Jag hittade ett sätt att faktiskt maila dem, utanför deras formulär via deras hemsida förstås.
Jag har skickat över tre mail.. (jag har fått mina ordernummer), under snart två veckors tid.. inte ett jävla svar.
Och jag lurade mig till och med in på microsofts support via tele genom att via knappsats säga att jag är där av en annan anledning.
Han sa direkt, Jag kan inte hjälpa dig.. Jag är här för att hantera...
Och det är då jag gör väldigt klart för honom att han inte kan lägga på innan han har förklarat hur jag ska lösa detta problem. Och jag gjorde ett sådant intryck att jag fick en adress för att prata med Microsoft Tech. En chatt.

Jävligt smart. Jag hittar den. Några saker prövas.. men inget hjälper. Det enda jag kan göra (och det kommer från en jävla microsoft tekniker som 20 minuter tidigare lovade mig att han skulle lösa situationen).. är att fylla i SAMMA jävla support formulär som jag redan gjort.. och inte fått svar på.

Mitt LIV finns i den mailen. Jag är desperat. Det ser ut som om jag aldrig får tillbaka min mail. Jag har haft den i över tio år. Den går inte att ersätta.
NÅGON smart jävla datahacker kan väl lösa något? Som sagt jag är panikslagen. MOMENT 22.

Hur kan Microsoft låsa mitt konto, och sedan säga; Nej, du, vi har låst det, men du måste skriva vad vi tycker känns bra för att du får tillgång till ditt eget konto. Vi kan givetvis inte se till att manuellt lösa upp ditt konto eftersom VI låste det. Men.. ajdå. Inget du säger kan få oss att tro dig. Nej.. Så. Synd för dig. Graahaah!

Användarvisningsbild
blueberry
Respekterad Medlem

07 okt 2016, 17:20

Decibels skrev:Jag har hamnat här av precis samma anledning. Kanske inte vägen dit, men det moment 22 som uppstår när man vill få tillbaka sin mail som blivit låst. Jag har aldrig haft problem med att vara inloggad på min mail från olika plattformar. Jag har t.ex. sedan ett år tillbaka använt mig av både chrome och mozilla, samtidigt. Och jag är inloggad på båda. DET är inget problem.

En del av problemen du råkat ut för här är givetvis som skydd mot just hackers och att obehöriga ska ta över någon annans mailkonto. Man kan säga att Microsoft resonerar såhär. Det är bättre att kunden förlorar sitt mailkonto än att vi (Microsoft) riskerar att någon annan tar över kundens konto.

Ur Microsoft synvinkel är det givetvis värre om någon får sitt mailkonto stulet än om kunden förlorar kontot.

Men det här formuläret som du fått fylla i. Sålänge du inte får svar på just det formuläret så handlar det om att vänta. Väntetiden vet jag kan bli ganska lång. Microsoft fixar inte alltid problemen inom några dagar utan det kan gå flera veckor, ja månader innan du får hjälp. OM du får hjälp.

Det beror givetvis på att Microsoft inte har någon stor kundtjänst samtidigt som de har åtskilliga miljoner kunder som också hamnar i trubbel på grund av de allt krångligare säkerhetsåtgärderna.

Jag förstår att du har hela ditt liv i din brevlåda, men det är också ganska farligt. Tänk om någon lyckas stjäla dina kontouppgifter och loggar in? Då ligger hela ditt liv helt öppet att läsa. Det bästa är att ha en så tom brevlåda som det bara går och att spara sitt "liv" mycket säkrare än i ett mailkonto. Det är en hård läxa att förlora allt, men sånt är livet. Det finns många som inte tänkt på backup t ex och förlorar 10 års familjebilder.

Eftersom det nog löser sig, men kanske tar tid. Så lär du nog få skapa ett nytt mailkonto någonstans och börja om. Bara att tänka på att mer noga med att uppge information så att det går att återfå det kontot ifall problem uppstår. Trots allt, det är för din egen skull och för att hålla sådana som oss borta. ;)