snickarn

Hitta hacker?!

11 jan 2018, 21:42

Om man "hypotetiskt" skulle behöva komma i kontakt med någon som var verkligt duktig på att hacka, säg att det är för att utföra en intervju (mot ersättning) eller något liknande, hur skulle man då gå till väga? Jag menar det ligger ju i sakens natur att hackers inte går att få tag på.

Några tips?

Användarvisningsbild
westminister
Respekterad Medlem

Re: Hitta hacker?!

15 jan 2018, 21:08

Jag tror att din fråga skulle bli enklare att besvara om du specificerade lite mer vad du är ute efter. Självklart ligger det i sakens natur att blackhat hackers är svårare att känna igen eftersom de ofta inte skyltar med vad de sysslar med, whitehats bör vara enklare att finna.

Många "hackers" ser också hacking som en utmaning, inte bara belöningen bakom, att då utge sig för att kunna hacka skulle troligen resultera i privata meddelanden från folk som vill hacka sina flickvänners facebook-konton, något som jag tror väldigt få här inne skulle se som intressant eller belönande.

Ett tips för att få kontakt med någon kan vara att kolla in olika irc-kanaler.
keybase.io/westminister | westminister[at]swehack.org

snickarn

22 jan 2018, 21:52

Tack för ett väldigt bra svar. För att vara mer specifik är det blackhat jag söker.

Angående utmaning och belöning så är det mer stimulerande än det du beskrev och antagligen mer belönande i proportion.

Irc-kanaler var ett bra tips. Har du något mer specifikt förslag? Du får gärna skicka ett meddelande privat om du inte vill skriva här.

Andra meddelanden tages också gärna emot! Extra mycket ifall hatten är svart.

Användarvisningsbild
pYL

17 maj 2018, 21:32

Finns det ingen rent-a-hacker avdelning på swehack så borde det finnas, förslag till admin! Kan ju vara givande för gemenskapen! :)